U bespaart kosten voor mediabereik
Adverteren in de zoekmachines is kostbaar. ICT bedrijven die SEA en SEO diensten leveren kosten veel geld. Neem de tijd om publiek op te bouwen dat op een natuurlijke manier in hun omgeving in contact komt met u. Zo heeft u veel minder betaalde media nodig en heeft u ook de echte commitment met uw doelgroep. Investeer in blijvende kwaliteit en verbeter uw communicatie via onderzoek. Wij zijn eigenaar van onderzoek site Vijftigplusonderzoek.nl waarmee we enquetes uitvoeren die u veel leren en vertellen hoe met uw doelgroep te communiceren.
U plukt veel langer de vruchten van uw inspanningen
Een reclamecampagne of -actie is per definitie tijdelijk. Alles wat u ermee wint, verliest u op termijn: de spontane naamsbekendheid, top-of-mind-awareness, inhoudelijke bekendheid, merkvoorkeur. Content marketing gaat langer mee dan reclame. Content heeft (online) een duurzaam bestaan en houdt zijn waarde zolang die vindbaar, relevant en aantrekkelijk is.
U gooit geen geld over de balk
Met een traditionele campagne heeft u te maken met veel waste. U koopt in voor een specifieke doelgroep maar kunt maar tot op bepaalde hoogte segmenteren. De consument is steeds minder vatbaar voor grote campagnes en reageert pas wanneer de campagne precies op hem/haar is afgestemd.
Bij content marketing is alles erop gericht ervoor te zorgen dat klanten u opzoeken en niet andersom. Dat doet u door relevante content aan te bieden die gezocht, gevonden, gewaardeerd en gedeeld wordt.
Content marketing geeft leuke neveneffecten
Een belangrijk voordeel van content marketing is dat relevante content u helpt aan een betere ranking waardoor uw website vindbaar is en meer bezoekers krijgt.
Aantrekkelijke content is ook erg effectief in de social media. Er zijn al blogs die volledig functioneren door alleen maar te communiceren met een sterk groeiende facebook account die tienduizenden lezers maandelijks aan zich weten te binden. Informatieve content doet ook voorwerk voor sales, zodat die zich kan richten op het moment dat de klant overgaat tot een transactie.
U sluit naadloos aan op een behoefte
Bij content marketing biedt u informatie waarin iemand geïnteresseerd is en plaatst u dit zorgvuldig gekozen moment op een plek waar u uw doelgroep kunt ontmoeten. U gaat echt een relatie aan met uw doelgroep.
U smeedt het ijzer als het heet is
Onze content marketing maakt gebruik van (online) onderzoek, geavanceerde TAS (eigen software) analyse software. Hierdoor weet u in welke fase van de customer journey een klant of prospect zich bevindt. U kent per fase de informatiebehoefte en stemt daar de content op af. U weet bovendien wat u moet doen om iemand de volgende stap te laten zetten. Als u het goed inricht en goed meet, zit u met content marketing bovenop de conversie en ontdekt u waar deze tot stand komt
U wordt beter gevonden in de zoekmachines
Regelmatig relevante content publiceren, bijvoorbeeld via een blog, draagt bij aan een betere ranking. U hoeft niet meer te investeren in (te) dure kliks.
U benut de kracht van mond op mond reclame
Met content marketing maakt u optimaal gebruik van de kracht van mond-op-mond reclame. Het internet biedt consumenten en professionals een podium om hun meningen over en ervaringen met organisaties, producten en diensten kenbaar te maken en te delen.
Een review kan een product maken of breken. Zowel off- als online speelt mond-tot-mond reclame een doorslaggevende rol in het beslissingsproces. Van oriëntatie tot en met evaluatie. Content marketing bedrijven met reviews is bijvoorbeeld uitermate effectief.
Creatieve vrijheid
Zolang u blijft adverteren, zit u vast aan de 30 seconden spot, volle advertentie pagina, banners in verschillende formaten en ga zo maar door. Met content marketing bepaalt u zelf de vorm en duur van uw boodschap. Zicht op Media heeft allerlei trendsettende campagne methodes bedacht de afgelopen jaren, the sky is the limit!
Ken uw klant
Door continu onderzoek te doen naar de informatiebehoefte via onder andere onze onderzoek sites heeft u een schat aan informatie waarmee u de dienstverlening of producten kunt verbeteren en uw klanten tevredener kunt stellen. En waarmee u relevante content kunt (laten) maken; bruikbaar voor zowel bestaande klanten als nieuwe klanten.